Κυριακή 24 Ιουνίου 2012

Η νέα κυκλοφοριακή πρόταση για το κέντρο. Λύσεις και πιθανά προβλήματα


Ψηφίστηκε οπό το ΔΣ του Δήμου Αχαρνών η πρόταση κυκλοφορικών ρυθμίσεων στο κέντρο της πόλης και ειδικότερα στο τμήμα που περιλαμβάνεται μεταξύ των οδών Αριστοτέλους – Εθνικής Αντίστασης – Σαλαμίνος – Φ. Δέδε – Αθηνών – Φιλαδελφείας – Κωνσταντινουπόλεως.
Η αρχική πρόταση τέθηκε σε διαβούλευση μέσω του διαδικτύου στη διεύθυνση  http://kykloforiakoacharnon.wordpress.com . Τη σελίδα την επισκέφθηκαν περισσότεροι από 5.000 μοναδικοί επισκέπτες αρκετοί από τους οποίους κατέθεσαν προτάσεις και σχόλια βελτίωσης.
Η πρόταση που τελικά ψηφίστηκε έχει ως βασικούς πυλώνες φιλοσοφίας τα εξής:

1. Αν δεν υπάρχει λόγος να μπεις με το αυτοκίνητο στο κέντρο τη πόλης μην μπεις.
2. Μονοδρομούνται όλες οι οδοί εντός του δακτυλίου που προαναφέρθηκε
3. Δημιουργούνται άξονες πεζοδρόμων

Είναι σημαντικό νομίζω να τονιστεί ότι καμία πρόταση δε λύνει όλα τα κυκλοφοριακά προβλήματα. Για να λυθούν τα κυκλοφοριακά προβλήματα υπάρχει μόνο ένας τρόπος, ο οποίος δεν απαιτεί μάλιστα καμία μελέτη: να αφήσουμε το αυτοκίνητο στο σπίτι και να κινηθούμε με τα πόδια, τα ΜΜΜ ή το ποδήλατο.
Επειδή όμως εδώ στην πόλη μας οι περισσότεροι έχουμε έναν ακατανόητο συναισθηματικό δεσμό με το αυτοκίνητο (ειδικά όσοι διαθέτουν smart, peugeot rally, saxo vts, παπάκια πειραγμένα κ.λπ)  είναι αναγκαία η προσαρμογή των κυκλοφοριακών λύσεων με τρόπο ο οποίος δεν θα εμποδίζει κάθετα το αυτοκίνητο, αλλά θα το αποτρέπει.
Κατά τη σταδιακή εφαρμογή της νέας πρότασης είναι βέβαιο ότι θα παρατηρηθούν προβλήματα. Μετά από ένα διάστημα που το σύστημα θα βρει την ισορροπία του, θα είναι δυνατό να εντοπιστούν οι αδυναμίες και οι ανάγκες παρέμβασης για τη βελτίωση της σημερινής πρότασης.

Πέμπτη 7 Ιουνίου 2012

Προς υλοποίηση ο κόμβος Μπόσδα - Κύπρου - Ιωνίας


Η προτεινόμενη διαμόρφωση του κόμβου ΜΠΟΣΔΑ – ΚΥΠΡΟΥ – ΙΩΝΙΑΣ συμβάλλει στην πλήρη οριοθέτηση της κίνησης των οχημάτων, στον περιορισμό των ταχυτήτων των οχημάτων και στη ελαχιστοποίηση της περιοχής σύγκρουσης μεταξύ των κινήσεων στον κόμβο.
Αξιοποιείται  ο μεγάλος αδιαμόρφωτος χώρος νότια του κόμβου επί της οδού Ιωνίας, ο οποίος στο ρυμοτομικό σχέδιο προβλέπεται να διευρυνθεί ακόμα περισσότερο. Αξιοποιώντας τη μεγάλη αυτή έκταση δημιουργείται ένας νέος κυκλικός κόμβος που απορροφάει την αριστερόστροφη κίνηση από Μπόσδα προς Κύπρου που έχει τη μεγαλύτερη έλλειψη ασφάλειας σήμερα.
Ο κυκλικός κόμβος κατασκευάζεται στο μέσο της σημερινής μεγάλης ασφαλτοστρωμένης έκτασης επί της οδού Ιωνίας.

Τρίτη 5 Ιουνίου 2012

Ο Νέος Κανονισμός Περιπτέρων

Τα περίπτερα θεωρούνται από τις πλέον χαρακτηριστικές κατασκευές των κοινοχρηστων χώρων και παραχωρούνται με αμιγώς κοινωνικά κριτήρια σε ειδικές ομάδες πληθυσμού. Δυστυχώς στην πόλη μας η χρήση και η δομή των περιπτέρων έχει καταστρατηγηθεί. Για το λόγο αυτό το Δημοτικό Συμβούλιο ψήφισε κανονισμό ο οποίος στο επόμενο διάστημα στοχεύουμε να εφαρμοστεί.
  • Ο παρών κανονισμός ρυθμίζει και θέτει συγκεκριμένους κανόνες και όρους που αφορούν την λειτουργία των περιπτέρων στην πόλη των Αχαρνών
  • Έχει σκοπό την βελτίωση της αισθητικής των περιπτέρων
  • Την βελτίωση της αισθητικής των κοινόχρηστων χώρων της πόλης μας
  • Την ασφάλεια της κίνησης των ΑΜΕΑ και γενικότερα των πεζών
  • Προσδιορίζει με σαφήνεια τις επιτρεπόμενες διαστάσεις των περιπτέρων και των στοιχείων τους
  • Αυξάνει τα τετραγωνικά μέτρα παραχώρησης κοινόχρηστου χώρου διευκολύνοντας τους διαχειριστές τους
  • Ορίζει τον τρόπο και τον χρόνο υποβολής των αιτήσεων
  • Θέτει αυστηρούς κανόνες σε περίπτωση υπέρβασης ή τροποποίησης της χορηγηθείσας αδείας


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ