Πέμπτη 7 Ιουνίου 2012

Προς υλοποίηση ο κόμβος Μπόσδα - Κύπρου - Ιωνίας


Η προτεινόμενη διαμόρφωση του κόμβου ΜΠΟΣΔΑ – ΚΥΠΡΟΥ – ΙΩΝΙΑΣ συμβάλλει στην πλήρη οριοθέτηση της κίνησης των οχημάτων, στον περιορισμό των ταχυτήτων των οχημάτων και στη ελαχιστοποίηση της περιοχής σύγκρουσης μεταξύ των κινήσεων στον κόμβο.
Αξιοποιείται  ο μεγάλος αδιαμόρφωτος χώρος νότια του κόμβου επί της οδού Ιωνίας, ο οποίος στο ρυμοτομικό σχέδιο προβλέπεται να διευρυνθεί ακόμα περισσότερο. Αξιοποιώντας τη μεγάλη αυτή έκταση δημιουργείται ένας νέος κυκλικός κόμβος που απορροφάει την αριστερόστροφη κίνηση από Μπόσδα προς Κύπρου που έχει τη μεγαλύτερη έλλειψη ασφάλειας σήμερα.
Ο κυκλικός κόμβος κατασκευάζεται στο μέσο της σημερινής μεγάλης ασφαλτοστρωμένης έκτασης επί της οδού Ιωνίας.


Περιμετρικά του κυκλικού κόμβου δυτικά και νότια, όπου η ρυμοτομική γραμμή είναι αδιαμόρφωτη κατασκευάζονται πεζοδρόμια και στον κενό χώρο που απομένει μεταξύ των πεζοδρομίων και του κυκλικού κόμβου στο νότο κατασκευάζεται παρτέρι που φυτεύεται με υψηλή και χαμηλή βλάστηση για τη βελτίωση του αστικού περιβάλλοντος της περιοχής.

Μεταξύ των εισόδων και εξόδων του κυκλικού κόμβου (δηλαδή μεταξύ των δύο κλάδων των οδών που συμβάλλουν στον κόμβο) κατασκευάζονται κεντρικές νησίδες πλακοστρωμένες. Πιο συγκεκριμένα η κεντρική νησίδα της οδού Ιωνίας που οριοθετεί τις κινήσεις των οχημάτων πλησίον του κόμβου κατασκευάζεται με μεταβαλλόμενο πλάτος (1.00 μέτρο στην απόληξή της και 3.00 μέτρα στον κυκλικό κόμβο), ώστε να δίνει επαρκή απόσταση μεταξύ της εισόδου και εξόδου των οχημάτων από τον κυκλικό κόμβο. Εκατέρωθεν της νησίδας το οδόστρωμα σε κάθε κλάδο έχει πλάτος 5.00 μέτρων. Το ανατολικό ρείθρο του πεζοδρομίου της οδού Ιωνίας αλλάζει κατεύθυνση, ώστε να αυξάνει το χώρο της πλατείας ανατολικά της οδού Ιωνίας και να καθοδηγεί τα οχήματα στον κυκλικό κόμβο.

Στο πέρας όλων των κεντρικών νησίδων αντιδιαμετρικά του κυκλικού κόμβου κατασκευάζονται διαβάσεις πεζών, ώστε να απομακρύνονται οι κινήσεις τους από τις στροφές του κυκλικού κόμβου και να βελτιώνεται η ορατότητα πεζών και οχημάτων. Με τον τρόπο αυτό αυξάνεται η ασφάλεια των πεζών που κινούνται πλησίον του κυκλικού κόμβου. Στο σημείο των διαβάσεων βυθίζεται η κεντρική νησίδα και το πεζοδρόμιο, για τη διευκόλυνση της κίνησης ΑΜΕΑ.

Οι κινήσεις των οχημάτων μετά τη νέα διαμόρφωση του κόμβου δίνονται στο σχήμα παρακάτω.


 Σχήμα: Κινήσεις οχημάτων μετά τη διαμόρφωση του κόμβου

Με τις νέες παρεμβάσεις μειώνονται οι κυκλοφοριακές εμπλοκές και κατά συνέπεια αυξάνεται η κυκλοφοριακή ικανότητα του κόμβου, ενώ βελτιώνεται σημαντικά η ασφάλεια κίνησης πεζών και οχημάτων. Τέλος με τη φύτευση του πυρήνα του κυκλικού κόμβου και των δύο παρτεριών που κατασκευάζονται βελτιώνεται το αστικό περιβάλλον του κόμβου και της ευρύτερης περιοχής.