Παρασκευή 3 Αυγούστου 2012

Αυτό το κράτος των ανοήτων


Δέκα χρόνια είμαι μέλος σε ομάδες πολεοδομικών μελετών. Η εμπειρία όμως του να ζείς τη διοίκηση σε δημόσιο φορέα εκ των έσω είναι αξεπέραστη. Χωρίς να υπερβάλλω, όταν δεν θα έχω την τύχη ή την ατυχία να είμαι δημοτικός σύμβουλος σε ένα Δήμο όπως ο δικός μας θα έχω κερδίσει κάτι πολύ σημαντικό. Θα είμαι πολύ καλύτερος και πολύ πιο πρακτικός μελετητής. Θα ξέρω και τη θεωρία καλά αλλά κυρίως την πράξη, δηλαδή την ανοησία που κυριαρχεί στο δημόσιο για να μπορώ να την αντιμετωπίσω.
Γιατί τα λέω όλα αυτά όμως. Γιατί αυτοί οι ανοήτοι της κεντρικής διοίκησης μάλλον είναι γνώστες της θεωρίας, αλλά καθόλου της πράξης και εννοώ της τοπικής αυτοδιοίκησης και των αναγκών της.
Κάνουν περικοπές παντού, εκτός από τους μισθούς τους φυσικά και μόλις χτες είπαν να κόψουν ακόμα 30% από του Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους. Τι σημαίνει αυτό. Η’ ότι δεν αντιλαμβάνονται ποιες είναι οι ανάγκες ενός Δήμου, ή ότι στοχευμένα οδηγούν τους Δήμους σε κλείσιμο.